مبارزه آمریکا با فروش اینترنتی غیرقانونی دارو

آنچه در این مقاله میخوانید...

سازمان غذا و داروی آمریکا، فروش اینترنتی غیرقانونی داروهای غیرمجاز را مورد هدف قرار داد.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) با همکاری آژانس‌های قانونی بین‌المللی از اقدام علیه 4402 وبسایت که به صورت غیرقانونی به فروش محصولات دارویی خطرناک و تایید نشده به مصرف‌کنندگان آمریکایی می‌پرداختند، خبر داد. این اقدام بخشی از برنامه‌ی سالانه‌ی بین‌المللی است که توسط پلیس اینترپل جهت مبارزه با فروش و توزیع غیرقانونی محصولات دارویی بدون مجوز هدایت می‌شود.

سرپرست بخش جرایم سازمان FDA عنوان کرد: «جلوگیری از فروش اینترنتی غیرقانونی داروهای فاقد مجوز برای حفظ سلامتی مصرف‌کنندگان، امری حیاتی است». وی افزود: «این برنامه نشاندهنده‌ی تعهد این سازمان برای همکاری با همتاهای بین‌المللی خود جهت حفاظت از مصرف‌کنندگان در سرتاسر جهان در مقابل مجرمانی است که منافع خود را بالاتر از سلامتی و امنیت مشتریان قرار می دهند».

هدف این برنامه شناسایی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان محصولات دارویی غیرقانونی و خارج کردن این محصولات از چرخه بود. دفتر تحقیقات جنایی سازمان غذا و داروی آمریکا، دفتر امور نظارتی، و مرکز پژوهش و ارزیابی داروی این سازمان، در این عملیات که از 31 می تا 7 ژوئن امسال (11 تا 18 خرداد) انجام شد، شرکت کردند. طی این عملیات 4402 وب سایت به حالت تعلیق در آمدند. در این میان، 110 وب سایت به فروش ماده‌ی شیمیایی 4,2-دی نیترو فنول (DNP) به عنوان داروی کاهش وزن می‌پرداختند. DNP اغلب به عنوان رنگ، نگهدارنده‌ی چوب و علف‌کش استفاده می‌شود و هرگز توسط سازمان FDA برای مصرف دارویی تایید نشده است.

علاوه بر تعلیق این وب سایت‌ها، سازمان غذا و داروی آمریکا طی این برنامه برای گردانندگان 53 وبسایت که به تبلیغ محصولات دارویی غیرقانونی و بدون نشان برای فروش به مصرف‌کنندگان آمریکایی می‌پرداختند، اخطاریه‌هایی صادر نمود. فروش آنلاین غیرقانونی، علاوه بر خطرات سلامتی، مصرف کنندگان را در معرض خطرات دیگری مانند کلاهبرداری از کارت اعتباری، سرقت اطلاعات شناسایی و ویروس‌های نرم افزاری قرار می‌دهد. به همین دلیل، سازمان FDA مصرف‌کنندگان را تشویق می‌کند که فعالیت‌های مشکوک را گزارش دهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

18 − 4 =

مقالات مرتبط
Slide 1 Heading
Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor
Click Here
این مطالب را از دست ندهید!

اگر آسپرین مصرف می کنید حتما این مطلب را بخوانید

آسپیرین خون رارقیق می‌کند وازخطرحمله مجدد قلبی و سکته مغزی می‌کاهد. بعضی از افراد کاملا…

طراحی داروهای جدید با استفاده از رایانه و علم بیوانفورماتیک

عضو هیات علمی گروه شیمی دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بررسی ارتباط بین داده‌‎ها…

مردم واکسن آنفلوآنزا را فقط با نسخه پزشک تهیه کنند

سلامت نیوز:عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا بیان کرد: واکسن آنفلوآنزا باید با تجویز پزشک تهیه و…

داروی جدید ایرانی هپاتیت B وارد بازارشد

تهران-ایرنا-رییس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به اینکه داروی جدید ایرانی هپاتیت B با عنوان…

راه‌اندازی سایت شرکت

سلام وبسایت شرکت دارو صنعت ویانا طراحی شد. امیدواریم این امکان ایجاد شود که در…